tisdag 20 december 2022

Har ni sett filmen Breakdown?

Match dax igen. Denna gången i Kristianstad! Det är 30 grader varmt! Samling kl 14 så efter allt annat kaos på bortamatcher när jag o Benja varit iväg så ville jag vara ute i god tid. Benja hade en önska att vi skulle samåka från Hörby med resten av laget men denne gången hade jag koll! Han är lite orolig eftersom vi en gång körde till fel  by och blev 30 min sena. En gång var vi rätt men på fel sida bland 4-5 planer och kom 15 min sent. En gång var vi i god tid efter att ha kört mot enkelriktat, forcerat ett okörbart fält där 100 skyltar visade ”förbjuden genomfart” och ”obehöriga äga ej tillträde”. Så jag förstår honom! Idag var vi dock ute i god tid. Vi kör in i Kristianstad och jag ska precis sätta på GPS:n när syrran ringer och frågar vilken av Björkvallens två fotbollsplaner det är!?

Det finns alltså 2 frågar jag! Med samma namn? Såklart finns det det. Den jag tänker köra till är fel men min GPS har full koll och hänvisar till rätt. Nöjd som fan parkerar vi på Björkvallen 13,50. Sen börjar Benja skruva på sig och undrar varför Ingen annan dyker upp. Jag lugnar honom. Vi är rätt och i rätt tid! Men jag börjar oxå undra om vi är rätt och ber honom fråga en lagkamrat. Lagkamraten meddelar att dem lämnar Hörby nu! Benja tittar syrligt på mig och frågar vad det står i kallelsen. Jag tar fram den. Samling kl 14..i Hörby! 14.30 i Kristianstad. 

Vi är alltså 40 min tidiga! Benja sjunker ner i det 30 gradiga sätet och påpekar högt, tydligt och irriterat att vi hädanefter ALLTID samåker m resten av laget från Hörby! Jag förstår inte irritationen. Vi är rätt och i god tid. 

Jag föreslår en second hand butik medan vi väntar. Benja säger att han vill stanna här annars hittar vi inte tillbaka. Jodå säger jag och så kör vi! Gps visar 5 min. No problemo!! Gps visar även att vi ska svänga där det inte är en väg, svänga höger mot ”förbud mot högersväng ” och visar absolut inte den del av stan som var avstängd. Jag börjar svära högt och irriterat och kallar Gps-tanten både det ena och det andra medan vi irrar rundor i ett folktätt centrum. Benja tystar mig medan han påpekar att alla rutor är nere och att de människorna precis utanför bilen inte vem jag menar när jag skriker -HAR DU DRUCKIT DIN JÄVLA F**TA till GPS-tanten!

Efter 15 minuter i Kristianstad centrum och GPS-***** sagt 4 ggr att jag anlänt till målet, ställer jag om GPS:n till Björkvallen utan att ha lämnat bilen en enda gång! Vi kommer lagom till de andra spelarna anländer och benja skakar på huvudet. Lyckat till nu säger jag glatt och lite mindre mentalt psyksjukt!

Han svarar-Mamma, vi möter Kristianstad som är typ bäst!! Vi kommer ha så ont i röven efter den här matchen!! 

Tittar på honom och ber honom tänkta på sitt ordval.  

Han ger mig en blick och säger" Really!!??

Skamset förstår jag ironin i det hela...

Kickoff!

En eloge till motståndarlagets målvakt som vid var anfall skrek -ALDRIG!!!!!!! och ändå släppte in 3 mål. Stay positive!! 

Vi stannar på McDonalds på väg hem. Han tar en milkshake som under bilresan blir varm o soggig i botten. Han vevar ner rutan och tömmer ut det sista samtidigt som jag ser det och öppnar munnen för att skrika NEEEEEJJJ!! 

Det splattrande klafset som sedan hördes gick inte av för hackor och alla rutorna på bilsidan färgades vita. I det läget kände jag en enorm sympati med Michael Douglas i filmen Breakdown! Vilken oförstådd stackars man..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar