tisdag 1 april 2014

2011 Ännu en helg!!

Nu ska vi se om jag kan sy ihop det här.
Det hela börjar på fredagskvällen  med en skräckupplevelse i trappan ner till källaren. En spindel i 48 kg klassen som hade gett Tyson gåshud!!
Eller..ja, mer 0,48 gr men väldigt ..matig !!
Det är precis när man ser den som själen lämnar kroppen o man bevittnar spektaklet som följer från ovan. 
Det är ganska imponerande ( tycker jag..andra skulle nog beskriva det som patetiskt) hur man på bara 2 sek kan skrika hysteriskt, vända sej i luften mellan 2 trappsteg, skrapa hela hälen under trappstegskanten, utföra någon slags krypövning i luften innan fötterna åter igen får fäste & man är i säkerhet trots att man slutat andas.
Där står jag kallsvettig när Martin kommer lunkandes o frågar - Spindel?
Han går efter lite papper..söt han e!! Jag visar han besten o ger han Brians bandyklubba.. Sen e det över.
Jag pustar ut o känner hur det ilar till i huvudet, vilket för en hypokondriker innebär att ett kärl brast. Var det än ilar till eller smärtar till på ett konstigt sätt i kroppen så är det ett kärl som brister..så e det bara!
Det man som hypokondriker gör då är att titta på klockan. För jag har läst någonstans att om et kärl briter så dör man inom 15 min. Jag tittar på klockan lite då o då o konstaterar efter 15 min att jag överlevde även denna gången. Att jag nog hade blivity dåsig o svimfärdig redan eter någon minut finns lixom inte med i beräkningarna.
Nåja..
Lördagen spenderas i Halmstad arena där Linnea o hennes kompis ska tävla i rytmisk gymnastik, så jag o hennes mamma Annica fick göra en roadtrip.
Jag körde!! Och jag hade såklart skrutit över min fina GPS eftersom jag e lika usel på datorer som jag på att hitta rätt. Vi satte upp min GPS o körde. Sen snackade vi o glömde kolla på möget så vi var fel efter 5 km. Men det påpekade fröken gps ganska påstridigt så det löste sej.  Vi kommer in i Halmstad som är ganska stort o mitt på en väg In the middle of nowhere säger gps damen- Du har nått din destination!! Nej, det har jag inte alls det ..varför ljuger du? Får inget vettigt svar, paniken sprider sej så jag får rusa in på Halmstad Sportbar, hälsa glatt på hela Danska landslaget, får en vägbeskrivning och är på väg!
10 min sena ska tjejerna kasta sej in i uppvärmningen o jag o Annica sätter oss på läktaren o pustar ut..en stund iaf.
Linnea kommer springandes o säger att det blev fula märken på knäna efter plåster som måste bort. Tuffa regler i gymnastik o ska man se ut så här för övrigt så passar det inte med svarta knä.

Det e lugnt tänker jag, man e väl förberedd så jag tar fram makeupremover o bomull. Linnea visar märkena. Tänk er att märkena där plåsterna suttit är kolsvarta, gummkiaktiga, intorkade o inte alls sugna på att försvinna. Knäna hånskrattar åt min försök att skrapa bort fläckarna som mest resulterar i att Linnea kvider, området runt märkena är knallröda o hon ser ut som hon har en majblomma på vart knä!! Teriffic! 
Skickar in henne på upvärmning igen o Annica föreslår att vi skaffar nagel tabort eller bensin på macken som ligger brevid. So be it!
Där inne har dem såklart varken nagelbort eller bensin på småflaskor. (Något jag borde ta patent på) Han i kassan påpekar att dem har bensin på 5 liters dunkar!! Idiot!! 
Jag ska inte lägge henne i blöt!! 
Han föreslår istället T-Röd. Jag köper en smörgås och 1 liter T-Röd. Helgen räddad säger jag lite skämtsamt och upptäcker att Halmstabor inte har humor för han rör inte en min..
Blir lite stressad av det hela o vill bara komma därifrån nu. Drar kortet o knäcker det i maskinen.
Kill me NOW!! Annica tittar glatt på medan jag löser det hela o försvinner ut på parkeringen. Utanför och innanför arenan är det nu ganska mycket folk. Bla det danska landslaget samt föräldrar till barn i vår förening och andra föreningar.
Jag yrar rundor med en macka i ena näven o en flaska T-Röd i den andra. Skulle kanske bett om en påse!
Så med knä, lite smått sönder frätta men dock hudfärgade o en söt liten gymnast som stank bensinstation, skyller både hon o jag dagens resultat på dåsigheten som kunde uppstå om man inhalerade för mycket av det.
Kommer hem och får besök av kompisar . Det blir lätt middag efter en dag på arenan. Buffalowings o potatissallad. Pilligt men gott. Blev dock ganska förvånad när Martin, väldigt koncentrerad, rensar vingarna me tänderna o lägger benresterna till höger om sej ..på vår fina gästs tallrik, bland hennes mat. Hur tänkte han här!
Somnar gott den kvällen!!
På söndagen står akvariestädning på schemat. Jag fixar o donar o är väldigt nöjd med resultatet.
Vänder ryggen till i 1 min o då bestämmer sej Benjamin för att ge dem mat och utdelar ca 2 dl fiskmat till de stackars 6 fiskarna som nu inte ser något i sitt vatten. Jag börjar om från början!!
På måndagen får jag hem min cykel som jag vann i ett lotteri på Gambro. En gammal trotjänare som gjort sitt..på alla sätt o vis!
Martin ställer den i garaget o säger att han kör den till tippen i helgen. Hrm..så illa kan det väl inte vara o går ut o tittar på ...den..?!
Det är punktering på framdäcket, bakskärmen e så sönderrostad att det fattas stora partier av den, skärmen är dessutom lös o fladdrar när man cyklar, framskärmen drar i däcket o styret e snett!
Grattis Tove!!
Jag pumpar upp framdäcket o vänder bort huvudet ifall det smäller.
Jag cyklar lite på gatan och känner helt plötsligt ett enormt behov av att bära cykelhjälm.
Men det behövs inte för luften har redan sipprat ur framdäcket.
Jag anar att det bara var jag som var med i utlottningen.
Tack Gambro!!
 
 
 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar