tisdag 18 februari 2014

Onsdagen den 23 februari 2011

Imorgon ska vi till min farmor.
En 92 årig liten gumma i Trelleborg i en liten 1:a som är allt annat än barnvänlig.
Benjamin ska följa med!!
Hon vill så gärna träffa honom men en gång per halvår är nog vad hon orkar med.
Sist vi var där kom vi alla in i hallen. Efter någon minut frågar pappa varför det luktar bränt!
Ingen kan ju ana att den lille hulliganen redan varit i köket och satt på plattorna men jodå!!
Vi sätter oss för att fika och jag inser att vi glömt barnstolen. Det enda stället där man "lagligt" kan spänna fast honom!
Vi börjar spåna på lösningar medan Benja kommer gående med farmors larmdosa till larmtelefonen som hon ska trycka på om hon blir akut sjuk...
Jag sätter diskret tillbaka den och hoppas ingen annan såg det!
Benjamin äter fikan sittandes på farmors rullator.
Hela tiden undrar jag när larmteamet ska dyka upp efter hans hantering av larmet!
Resterande tid spenderar Benja o morfar i fönstret, harmoniskt tittandes över hamnen o båtarna.
Väl hemma hinner jag tänka att det gick ju ganska bra ändå!!
Då ringer pappa, som precis blivit uppringd av farbror Lars. Lars fick köra från Lund till Trelleborg och hjälpa farmor med kanalerna.
"Någon" har raderat kanaler och inställningar på tv & boxen. Jag förstår det inte!! Vem gör så mot en snäll gammal tant??
B E N J A M I N !!!
Jag la mej på kvällen och då bara slog det mej.... Funkar hennes larmtelefon??!!
Imorgon ska vi alltså dit igen.
Jag tror att jag ska spänna fast Benja i barnstolen redan i hissen. Sen får han helt enkelt bli i den...iaf tills han inte vill det längre :)
Det sista jag gör när Benja lämnat stället är att testringa larmcentralen samt att utföra en teknisk, elektronisk o brandskyddskontroll av lägenheten..
What can go wrong?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar