torsdag 27 februari 2014

Mars 2011

Tyvärr e det ju så att mina datakunskaper inte dog ut med föregående inlägg!!
Det finns så klart en fortsättning och jag måste säga att jag, så här i efterhand e ganska imponerad av min egen okunnighet.
Vi är tillbaka i Gambros reception och samma stackars IT avdelning. Samma avdelning som för inte så längesen gav mej en "hårddisk" som dem ville att jag skulle installera.
Den ligger iaf kvar i bakrummet. Alla ser den men ingen vill ha med den att göra!
Igår, när jag så klart hade 2 kamerakillar hos mej, kommer IT killen igen. Denna gången med en dator som vi oxå ska ha och installera.
Ok, säger jag..Det kan nog stämma eftersom vi fick hårddisken för 3 v sedan men vi har tyvärr inte installerat den ännu!
IT killen tittar konstigt på mej och frågar om vi verkligen fick en hårddisk? Fick ni inte en dator?
Nej säger jag glatt...vet stackarn ingenting...karlar... Jag visar in honom i bakrummet o pekar på hårddisken som jag oturligt nog använder som ett litet bord där jag laddar telefoner!!
Det där e datorn säger han....
PINSAM TYSTNAD!!
Jaha är det enda jag får fram..jag fattar ingenting o när jag då helst ska hålla truten stängd gör jag ganska ofta tvärtom. Jag måste ju fråga..
- Men om detta e datorn..va e det då du har me dej idag??
Det e skärmen säger han o hans tonläge har nu ändrat sej lite..han låter som om han pratar med en 4 åring!
PINSAM TYSTNAD!!
Jag såg ju att det var en skärm eftersom den inte var inpackad..jag har bara fått för mej att det som står på bordet framför mej e själva datorn! Nåja..
Så, hårddisken vi fick innan är alltså datorn och det du kommer med idag är skärmen?
Mmmm !
Bra, Tack då vet jag..( ler sött )
Den ena kamerakillen bestämmer sej för att sluta virra på huvudet o lägga sej i.
- Fan Tove!! Du e sämre på datorer än min fru!
Jag väljer att inte utveckla vad han menar.

Det har som sagt gått 3 år sen detta hända och jag e fortfarande ganska hopplös.
Det är bara 2 v sen jag gjorde bort mej ..igen..
Vi sparar vissa dokument på en av våra datorer..på "skrivbordet" .. Bara att namnge något på det viset, som inte finns på skrivbordet utan på skärmen är ju så förbannat korkat..i min värld!
Iaf..så skulle vi istället spara det på vår andra lite läskigare dator!
Jag försöker hitta "skrivbordet"..Dont ask!!
Blir mer o mer irriterad och bestämmer mej för att ta detta med chefen!!
Jag undrar lite irriterat hur dem vill att jag ska spara det på skrivbordet om det inte finns!!
Han undrar om det inte finns något som heter Desktop!!
Jo säger jag o undrar va det har med saken att göra??
Det ÄR skrivbordet på engelska!
PINSAM TYSTNAD
Well, you live and learn!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar