tisdag 25 mars 2014

Maj 2011 Tove-Bloopers

Jag e mycket väl medveten om att  jag borde tänka på vad jag säger o absolut inte säga vad jag tänker..men ibland så ..tja..hjärnan har semester..ganska ofta!
Jag får bjuda på det.
Det finns ganska många gånger jag suttit med skägget i brevlådan men vid 2 tillfällen borde jag nog krupit ner i brevlådan och blivit där!
Första tillfället var när Linnea var nyfödd o vi befinner oss kvar i förlossningsrummet på BB. Detta är 15 år sedan så det är egentligen preskiberat!
Har man haft värkar i 37 timmar o slutligen blivit tångförlöst o däremellan hotat till sej ALLT i drogväg så får jag helt klart skylla min kommentar på mitt dåsiga och drogpåverkade tillstånd.
När jag äntligen får ha Linnea hos mej säger sköterskan att hon har tvättat naveln på Linnea och påpekar att det är viktigt att det inte kommer bajs där!!
Jag tittade på henne o min hjärna domnade bort en sekund för jag bestämmer mej för att fråga.
Kommer det bajs ur naveln?
Linneas pappa tittar oroligt på mej och undrar va fan dem gett mej!
Sköterskan tittar oxå på mej ( funderar säkert på om hon ska blanda in socialen redan nu) o svarar Nej..nej det gör det inte men det kan komma upp från en välfylld blöja.
Ja, jag menar det säger jag o tänker att det e nog inte läge o be om mer syrgas!
Jag vet ju att det INTE kommer bajs ur naveln på spädbarn men ..ja..

Andra gången var på Å&R där jag jobbar nu.
Jag sitter en helgdag o får syn på ett par som vankar fram o tillbaka vid staketet i ena kameran o tittar in på vårt område.
Terrorister tänker jag och tar en slurk kaffe till.
Då ringer telefonen. Det är en dam som säger att hon står vid grinden med sin man. Deras hund har smitit och dem undrar om dem får komma in o se om de lille hunden lyckats ta sej under staketet.
Visst fick dem det och efter en stund kommer dem upp till mej..utan hund..men tackar för hjälpen.
Efter en stund knackar en kille på min vaktlucka o säger.
-Vi ska ha en bobcat härinne som ska hämtas! 
Jag lyssnade inte jättenoga (inte för att det hade hjälpt) o satte det i direkt samband med den försvunna hunden o säger...
Jaha, är den oxå lös på området?!
Han tittar osäkert på mej ( I get that alot), skrattar lite o säger Nej, den ska stå vid någon grind!
Vid någon grind säger jag o börjar ana oråd varpå jag frågar
-Det är inget djur va?
Nej, svarar han o drar en lång utläggning om vad det är. Jag hörde bara ordet maskin sen lyssnade jag inte längre utan försökte tänka ut den bästa bortförklaringen men misslyckades totalt.
Kände hur han osynligt stämplade mej i pannan med "KORKAD BLONDIN"
Jag öppnar grinden, hoppas han hittar sin j*vla maskin o hoppas att jag aldrig behöver träffa honom igen..NÅGONSIN!!
Vill bara till mitt försvar säga att börjar man snacka om bobcatter mitt i det  försvunna hund  scenariot så får man väl räkna med missförstånd..eller?
Lodjur heter ju faktiskt bobcat på engelska o ett sådant hade ju kunnat ..vara..tja..löst på området..kanske!


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar